Vanaf heden heeft Eindhoven Airport met Capi een nieuwe winkel op de luchthaven. Capi is een ‘compleet nieuw retailconcept’ voor regionale luchthavens. Het gaat om een combinatie van een Travel Plaza en Travel Luxury. Dit meldt RetailNews.
In totaal tellen de twee met elkaar verbonden winkels 900 m² die onder andere leeswaren, elektronica en cosmeticaproducten aanbieden. Ook is er een beautybar te vinden, waar bezoekers een workshop kunnen volgen of zich kunnen laten behandelen.
Peter Wiggers, managing director retail van moederbedrijf B&S, legt uit dat het nieuwe concept sterk gericht is op luchthavens als Eindhoven Airport. Daar is er vaak sprake van kortere wachttijden en hebben reizigers minder opties om hun tijd te besteden. Dit is ook de reden dat er is gekozen voor een ‘multi-categorie’ retailconcept, zodat bezoekers op één plek veel verschillende producten kunnen krijgen.
Capi is in gesprek met andere luchthavens om het nieuwe concept uit te rollen, maar heeft daarbij geen haast. Kwaliteit blijft het uitgangspunt. Wiggers vertelt hierover aan The Moodie Davitt Report: “We hebben liever minder winkels die goed zijn, dus we zullen vaker nee dan ja zeggen.”
Capi is binnen Europa, Afrika en Azië op luchthavens een van de leidende elektronicaspelers. In 2012 kwam de formule in handen van B&S, een groothandel die ook levert aan bekende retailers als Action en Kruidvat.