Mijn favorieten

Er zijn nog geen favoriete franchiseformules geselecteerd

CijferMeester blinkt uit met specialisten

In het Limburgse Heythuysen is Luc Boonen sinds 2018 franchisenemer bij CijferMeester. Wat hem bijzonder maakt? Hij runt niet één maar twee bedrijven binnen zijn franchise onderneming: Een accountantskantoor en een onderneming gespecialiseerd in bedrijfsopvolging en bedrijfsoverdracht. Algemeen directeur Robert Zuijdwegt van franchiseformule CijferMeester B.V.: ‘Met dit cross selling principe kunnen de CijferMeesters een beroep doen op het specialisme van hun collega. Voor hun klanten geldt dat er hoge kwaliteit wordt geleverd. De specialist krijgt daarbij de ruimte om zich breed te ontwikkelen.’

In oktober dit jaar viert Luc zijn eerste lustrum bij de formule in bedrijfseconomische en fiscale advisering en business controlling. Daarvoor werkte hij o.a. vijf jaar in loondienst als controller bij een familiebedrijf. ’Ik wist dat ik voor mezelf wilde beginnen, maar niet geheel als eenpitter.
Ik zag bijvoorbeeld op tegen het opzetten van een ICT straat, een nieuw logo verzinnen, al die dingen die je normaal gesproken zelf moet organiseren.’ Hij koos voor CijferMeester: ‘De grote plus van deze formule is dat deze niet resultaatafhankelijk factureert aan de franchisenemer. Je betaalt een standaard bedrag per maand met eventuele aanvullende softwaremodules waar je gebruik van kan maken.‘

En dat is gunstig in het geval van deze gespecialiseerde CijferMeester waar de omzet jaarlijks toeneemt. Hoe komt hij zoal aan zijn klanten? ‘Van te voren heb ik een ondernemingsplan geschreven. Vooral het eerste jaar heb ik me gericht op acquisitie. Daarin word je ook (indien gewenst) ondersteund door de franchisegever. Ik heb mijn eigen BNI netwerkclub opgericht en ben ook aangesloten bij andere netwerkverenigingen. Via via, dat is echt de manier waarop ik aan mijn klanten kom. 75% van mijn klantenkring komt uit de gemeente Leudal of misschien net iets erbuiten.’

Luc heeft bewust geen personeel in dienst genomen. Alleen voelt hij zich niet, want hij praat regelmatig bij. Of in een landelijke bijeenkomst of in een twintigkoppig regio overleg. Actuele ontwikkelingen op het gebied van software en nieuwtjes vanuit de franchiseorganisatie komen dan o.a. aan bod. Daarbij is er de helpdesk op het hoofdkantoor waar hij altijd op kan terugvallen. Maar niet alleen hij, ook zijn klanten, bij vakantie of ziekte van Luc. ‘Maar dat laatste is nog nooit nodig geweest. De vertrouwensband die je opbouwt met je klant is zo hecht. Die paar dagen willen ze graag op je wachten.’

Ontvang gratis meer informatie over CijferMeester

"*" geeft vereiste velden aan

Aanhef

Meer informatie over franchisen bij

CijferMeester

×