Ondanks de impact van digitalisering merkt De Hypotheker een steeds grotere behoefte naar persoonlijk contact. De Hypotheker opent op vrijdag 1 november een nieuwe vestiging in Zeewolde. Eerder dit jaar zijn er nieuwe vestigingen geopend in Cuijk en Rosmalen.
Behoefte aan persoonlijke aandacht
Door de uitbreiding telt haar landelijke netwerk op dit moment 180 locaties. Met het toenemend aantal vestigingen kan de hypotheekketen dichtbij haar klanten zijn, ook in kleinere gemeenten. De Hypotheker speelt hiermee in op de behoefte aan persoonlijke aandacht die, ondanks de impact van digitalisering op de hypotheekmarkt, sterk groeit.
Verschillende distributievormen
De uitbreiding van het fysieke netwerk vindt met name plaats in kleinere gemeentes. Naast grote full-service vestigingen zijn andere distributievormen, zoals de Shop-in-Shop, Kleine Winkel of de Flex Store, populair. Dit jaar introduceerde De Hypotheker de Unit als nieuwe distributievorm. Bij de Unit kunnen klanten op afspraak terecht in een adviesruimte gevestigd in een bedrijfsverzamelgebouw.
Het karakter van deze verschillende locaties zorgt voor een grotere flexibiliteit voor de franchisenemer, onder meer in de personele bezetting. Inmiddels zijn deze nieuwe distributievormen een onlosmakelijk onderdeel van het vestigingsnetwerk van De Hypotheker. Sinds vorig jaar hebben klanten van De Hypotheker de mogelijkheid zelf te bepalen hoe zij hun hypotheek willen regelen: grotendeels online met een laatste check door een adviseur of het hele hypotheektraject juist (grotendeels) samen met de hypotheekadviseur op één van de vestigingen. De combinatie van het digitale aanbod met een groeiend aantal vestigingen sluit hier goed bij aan.
Persoonlijke aandacht en gerichte service
Michel van den Akker, directievoorzitter van De Hypotheker, benadrukt dat persoonlijke aandacht en gerichte service voor de klant bij De Hypotheker altijd centraal staan: “Een hypotheek is in veel gevallen een noodzakelijk product met veel impact op de financiële situatie van onze klanten. Deze keuze moet daarom ook weloverwogen worden gemaakt, met begeleiding van een deskundig adviseur, die zich zo dicht mogelijk bij onze klanten bevindt. Dit kan op grotere A-locaties zijn, maar ook in Shop-in-Shops of een advieskamer in een bedrijfsverzamelgebouw”, vertelt hij.
“Vorig jaar hebben we bij De Hypotheker hybride klantproposities geïntroduceerd. Dit betekent dat we klanten verschillende kanalen bieden om advies in te winnen, zowel online als fysiek. Als de klant ervoor kiest om veel online zelf te regelen, vindt er altijd nog een laatste check op de vestiging plaats. En met uitbreiding van ons netwerk zit er altijd wel een vestiging van De Hypotheker in de buurt.”