Familie De Leeuw gaat Audax weer leiden

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Familie De Leeuw, eigenaar van Audax, heeft besloten om CEO Casper de Nooijer te laten gaan. De familie gaat zelf weer het bedrijf besturen onder leiding van Hubert de Leeuw, die eerder ook al CEO van Audax is geweest. De reden hiervoor is dat de aandeelhouders en de huidige CEO een conflict hebben gekregen over de strategie van het bedrijf.
Het bestuur

Door het conflict zijn drie commissarissen afgestapt: Joop Brakenhoff, Jan Brouwer en Ingrid Faber. Door deze verandering blijven er twee commissarissen over: Luc van Os en Femke de Leeuw. Wel blijven Jeroen Naalden (CFO) en Stefan Hutten (COO) bij het bedrijf.

Vasthouden aan de strategie

Het bedrijf Audax is actief in de logistiek en distributie van tijdschriften en huishoudelijke artikelen. Het bedrijf maakt zelf tijdschriften zoals Weekend en Santé en leiden AKO en The Readshop. De coronacrisis heeft het bedrijf op scherp gezet, waardoor veel winkels Bruna- en AKO-winkels dicht moesten. Hubert de Leeuw zegt: ‘’Ik wil vasthouden aan de huidige strategie van versterking en uitbreiding van distributie- en retailactiviteiten. We zien de voordelen van schaalvergroting, maar we sturen mede door de invloed van de coronacrisis in moeilijke omstandigheden, op beheerste groei. Casper de Nooijer had een strategie bedacht die volgens de familie niet juist was.

Terugkeren aan de leiding

Familie De Leeuw is al bijna 70 jaar de eigenaar van Audax. Van 2017 tot 2019 was Hubertus de Leeuw CEO, maar hij gaf in 2019 de rol over aan Casper de Nooijer. Zelf heeft hij in die periode in het bestuur gezeten. Toch wilde hij terugkeren aan de leiding, wat zijn vader Jacques de Leeuw ook twee keer heeft gedaan.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website