fit20 biedt in steeds meer landen haar High-Intensity fitnesstraining aan. Oprichter en CEO Walter Vendel vertelt hoe de keten met de hulp van crowdfunding in negen jaar kon groeien. “Je deelt de verantwoordelijkheid. De franchisegever zorgt voor ontwikkeling van het concept en de uitrol van het concern. De franchisenemers zorgen voor hun eigen lokale succes. Ze sturen hun ideeën om de formule te verbeteren naar mij. Elke week krijg ik zo wel een nieuwe suggestie”, aldus Vendel over de keuze voor franchise.
De groei van fit20 zit er goed in. Het doel van fit20 is om in 2026 één miljoen mensen te helpen met een gezonder fitter leven. “We zitten nu op 15.000, dus we hebben nog maar 985.000 mensen te gaan”, aldus Vendel.
“Voor franchiseketens leveren we maatwerk. Crowdfunding-investeerders zijn blij met bekende labels. Franchiseketens kunnen hun franchisenemers ontzorgen door samen met Geldvoorelkaar.nl een maatwerkstappenplan op te stellen. Iedere franchisegever krijgt een vaste crowdfundingbeoordelaar toegewezen om mee te schakelen. Dat is wel zo efficiënt. Ook Geldvoorelkaar.nl is opgezet door oud-franchise ondernemers. Zij kennen het klappen van de zweep”, aldus Wim Burger van Geldvoorelkaar.nl.
Gunfactor
Walter Vendel van fit20 ziet verschillen tussen succesvolle en minder succesvolle ondernemers. “Het verschil zit in de gunfactor, die voortkomt uit oprechte belangstelling voor de klant. Goede fit20-trainers helpen hun klanten echt vooruit en bouwen zo aan wederkerigheid: die klanten willen ook hun trainer helpen. Daar kun je handig op inspelen, door reviews te laten schrijven op Google of Facebook. Dat is goed voor je ratings, je vindbaarheid, en dus je aanwas van nieuwe klanten”, aldus Vendel.
Luister de podcast met Walter Vendel op Soundcloud. https://soundcloud.com/user-118616922/shareyourambition_waltervendel_fit20