Home Instead Thuisservice met mogelijke oplossing eenzaamheid ouderen

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Voor senioren is het in deze tijden van het coronacrisis van groot belang om zo min mogelijk sociale contacten te hebben om zo de kans op besmetting te voorkomen. Home Instead Thuisservice denkt met het programma Memory Lane de eenzaamheid bij ouderen te verminderen.

Dankzij het coronavirus neemt de eenzaamheid bij senioren toe, omdat dit de grootste risicogroep is wordt er voor deze groep aangeraden zo min mogelijk in contact te komen met anderen. Terwijl juist in deze tijd contact met kinderen, kleinkinderen en vrienden van grote waarde zou zijn voor senioren.

Memory Lane

Home Instead Thuisservice heeft Memory Lane, het programma waarmee ze sinds 2019 werken, beschikbaar gesteld aan al haar klanten, hun families en naasten. Met het programma Memory Lane denkt Home Instead Thuisservice een mogelijke oplossing voor de eenzaamheid bij ouderen gevonden te hebben. Het programma is een communicatie- en informatiemiddel die zo eenvoudig als mogelijk werkt. Het is een soort tablet die gemakkelijk te hanteren is voor ouderen.

Normaal gesproken bezoekt mantelzorger Hetty haar moeder met grote regelmaat, maar vanwege de maatregelen rondom het coronavirus is dat niet meer mogelijk. Om elkaar toch te kunnen blijven zien, al is het op afstand, maken Hetty en haar moeder sinds kort gebruik van de Memory Lane. De moeder van Hetty is helemaal niet bekend met computers en leeft al 10 jaar met Alzheimer. “Ik had het niet verwacht, maar dit werkt zo goed!” reageert Hetty tevreden. “Het beeldbellen is geweldig! Zo kunnen we elkaar via het scherm toch even zien. Mijn moeder vindt het apart, maar doordat ze mij meteen ziet is het toch vertrouwd. Ik heb een foto van mijn moeders vader als screensaver ingesteld, een leuke foto en mijn moeder weet nu dat dat het fotolijstje is waarmee we bellen.

Reactie algemeen directeur Home Instead

Eric Kindt: “Nu het de verwachting is, dat de coronacrisis ons zeker de komende maanden nog in de greep zal houden en daarmee een sociaal isolement van senioren zal blijven voortduren, hebben wij gemeend onze bijdrage te moeten en kunnen leveren om deze broodnodige levensvreugde zo goed en zo kwaad als mogelijk is te behouden. Daarom bieden wij aan al onze klanten de mogelijkheid om gedurende 12 maanden, volledig gratis, gebruik te maken van een Memory Lane.”

Wil je meer weten over Home Instead Thuisservice? Klik dan hier voor meer informatie!

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website