Home Instead Thuisservice heeft in 2019 een onderzoek naar de medewerkerstevredenheid onder ruim 1.700 medewerkers uitgevoerd. De uitkomsten waren een overall tevredenheidsscore van 8.3 en een eNPS van +47. Deze uitkomsten zijn een bevestiging van het onderscheidende en succesvolle concept van de snelgroeiende franchiseformule van thuiszorg aan senioren in Nederland.
Wat is eNPS?
De eNPS (Employee Net Promotor Score) is een manier om het enthousiasme van de eigen medewerkers van een organisatie te meten. Een vraag die veel gesteld wordt bij het meten van de eNPS is ‘’Hoe waarschijnlijk is het dat jij jouw werkgever zou aanbevelen bij bekenden’’.
Resultaten onderzoek
Uit het onderzoek naar de medewerkerstevredenheid zijn onder andere de volgende punten naar boven gekomen:
- 92% van de medewerkers vindt dat hij/zij voldoende tijd heeft om persoonlijke aandacht te geven aan hun klanten.
- 94% van de medewerkers is zeer tevreden over hun werk.
- 89% van de medewerkers vindt de sfeer binnen het team waarin zij werken erg prettig.
- Ruim 80% van de medewerkers ervaart voldoende ondersteuning vanuit de organisatie.
- 88% van de medewerkers voelt zich gewaardeerd door hun leidinggevende.
Vergeleken met de objectieve benchmarktcijfers van de thuiszorg in Nederland liggen deze scores gemiddeld 20 tot 25% hoger. Een grote uitschieter is voldoende tijd hebben voor klanten, hier scoort Home Instead Thuisservice 48% hoger dan het gemiddelde in de branche.