Jutter Speijs en Lekkerland gaan een unieke samenwerking aan in foodserviceland. Het doel is 1000 nieuwe shops te openen in zowel binnen- als buitenland. Hierbij staat het uitbreiden van de onbemande foodmarket formule voor hotelketens en kantoorpanden op nummer een. Aangezien hospitality en retail steeds meer samen komen wordt uitrol in andere kanalen zeker niet uitgesloten.
Om de groei van Jutter Speijs te kunnen ondersteunen is een unieke logistieke oplossing ontwikkeld. Jutter Speijs heeft een platform waarbij partijen als Lekkerland kunnen worden aangestuurd, om bijvoorbeeld onbemande winkels te bevoorraden.
Onderscheidend
“Als snelgroeiende organisatie moet je je richten op de disciplines waar je mee wilt winnen, je wilt jezelf onderscheiden van de rest en unieke waarden toevoegen voor je klanten, de andere aspecten moet je overlaten aan de andere winnaars binnen hun discipline, Lekkerland is voor ons zo’n winnaar. Zij zijn een belangrijke logistieke partner voor uitrol in een aantal Europese landen. Lekkerland heeft door deze samenwerking toegang verworven tot een nieuwe markt, een onontgonnen gebied binnen foodservice waar Jutter Speijs het verschilt maakt”, aldus Laurens de Kleine, mede-oprichter Jutter Speijs.
Primeur
Als eerste en enige biedt Jutter Speijs een nieuwe manier van winkelen met een onbemande foodmarket voor hotelketens en kantoorpanden. In tegenstelling tot bestaande retail formules, biedt Jutter Speijs een white-label, totaaloplossing die elk hotel of kantoor in staat stelt zélf retailer te worden.
“Convenience is onze core business. Daarom verloopt de samenwerking met Jutter Speijs zo vlot: hun retail concept met onbemande winkels in hotels en bedrijventerreinen is volgens ons een fraai voorbeeld van de convenience van de toekomst. Het sluit naadloos aan op onze logistieke oplossingen”, aldus Hans Oberg, Commercieel Directeur Lekkerland NL.