Fastfoodketen Domino’s Pizza heeft de afgelopen vijf jaar, een groei van 300% in het aantal lunchorders gerealiseerd. De franchiseformule voorspelt dat deze trend zich in de komende jaren alleen nog maar gaat versterken.
“Het ‘s avonds laten bezorgen van je eten, is een commodity geworden. Ik ben ervan overtuigd dat het laten bezorgen van de lunch net zo vanzelfsprekend gaat worden. Met name ‘millenials’ kiezen voor gemak en lunchen steeds vaker buiten de deur. Met ruimere openingstijden van onze vestigingen spelen we daarop in. Al onze nieuwe winkels zijn zeven dagen per week geopend voor lunch. De komende maanden openen we nog eens dertig winkels die allemaal geopend zijn voor lunch”, aldus Misja Vroom, CEO Domino’s Benelux.
“Consumenten eten al lang niet meer alleen de bekende boterham met kaas tijdens de lunch. Al jaren zijn de pizza’s ‘Perfect Pepperoni’ en de ‘Margaritha’ echte hardlopers in de avond. We zien dat deze twee pizza’s ook overdag erg populair zijn. Hoewel we ook zien dat de pizza concurrentie krijgt van onze hot sandwiches”, aldus Vroom.