Franchiseformule Mitra behoorde samen met Albert Heijn to go, Gall & Gall en Keurslager tot de finalisten van de prijs ‘ABN AMRO beste winkelketen van Nederland’ in de categorie eten & drinken. Mitra meldt met trots dat zij voor het vijfde jaar op rij verkozen is tot beste winkelketen in de categorie eten & drinken. Op 2 November wordt bekendgemaakt wie overall winnaar zal zijn en zich een jaar lang ‘retailer of the year’ mag noemen.
Dit jaar werden door meer dan 162.000 consumenten hun stem uitgebracht op hun favoriete winkel(keten). Meer dan 500 retailers werden door de consumenten beoordeeld. We zijn uiteraard erg trots dat we voor de 5e keer op rij in de categorie eten & drinken als beste werden beoordeeld en willen alle consumenten die op ons gestemd hebben hartelijk danken voor deze erkenning.
Mitra Drankenspeciaalzaken is een allesomvattende formule voor ondernemers in de slijtersbranche. Mitra is een eigentijdse en toegankelijke formule is, geïnitieerd en gedreven door ondernemers zelf. Op dit moment ondersteunt en faciliteert Mitra Retail meer dan 110 aangesloten ondernemers. Mitra legt de nadruk op lokaal ondernemerschap, een passie voor retail en diepgaande kennis van dranken. We positioneren onszelf als een drankenspeciaalzaak waar de nadruk ligt op beleving en expertise, in plaats van simpelweg een slijterij te zijn.
Mitra is opgericht in 1974 en na een herstart in 2016 voortgegaan als een coöperatieve franchiseorganisatie. Dit betekent dat de organisatie zelf geen winst nastreeft. De ondernemers die zich bij Mitra aansluiten, zijn voor 50% mede-eigenaar van de formule. De enige andere aandeelhouder naast de ondernemers is Monnik Dranken in Oldenzaal, die eveneens voor 50% eigenaar is.