Big Bread Kitchen is de succesformule voor cafetaria / lunchroom. De eerste vestiging werd in 2003 door oprichter en franchisegever Sheng Chen in Tiel geopend. Een tweede vestiging volgde snel. Zijn ideeën over producten, marketing en gastvrijheid vielen op en hij kreeg steeds vaker de vraag of hij dit ook bij andere cafetaria’s wilde doen. Big Bread Kitchen werd een feit.
Inmiddels telt de franchiseformule 29 vestigingen. “Wij bieden de kwaliteit en de beleving van een restaurant tegen de snelheid en prijs van een cafetaria. Dat slaat erg goed aan bij de consument, de consument is uitgekeken op de klassieke cafetaria,“ aldus formulemanager Antoon Augustinus. “Wie binnenkomt ervaart de aantrekkingskracht en moet gaan twijfelen of hij wel gaat afhalen of toch blijft eten in het restaurant.”
Goed luisteren voorwaarde voor succes
Big Bread Kitchen onderscheidt zich van de concurrentie door de luxe uitstraling en een groot assortiment aan kwalitatieve huisgemaakte producten. De formule heeft zich in loop der jaren bewezen en heeft een sterke ontwikkeling doorgemaakt. Volgens Augustinus is voorwaarde voor succes om goed te luisteren naar zowel de wensen en ideeën van de ondernemer als van de consument. “De markt staat niet stil en de smaak van de consument verandert mee. Het is erg belangrijk om je aanbod aan te passen aan de smaak van de hedendaagse en de toekomstige consument. Als formule moet je flexibel zijn en alert zijn op kansen in de markt. ‘Groei door innovatie’ is daarom onze visie, dat zie je terug in de hele organisatie”, aldus Augustinus.
Franchisenemer ontzorgen
De ondernemer kan zich bij Big Bread Kitchen volledig richten op de operationele kant: “gastheerschap”, het onderhouden en uitbreiden van een grote klantenkring. “Samen met het Big Bread Team ondersteunen en monitoren wij dagelijks de franchisenemer. Proactief handelen zorgt ervoor dat ook zij succesvol kunnen zijn. Kennis delen maakt je samen sterk”, aldus Augustinus. “En dat is waar het in onze succesformule om draait.”
Augustinus: “Big Bread Kitchen heeft een kleine overhead en werkt met gerenommeerde en professionele bedrijven samen op het gebied van o.a. marketing, toelevering, food, development etc. Zo kunnen de kosten beperkt blijven en daar plukt de ondernemer de vruchten van.
Big Bread Kitchen laat je echt ondernemen met alle gemakken van de formule.
De gast is bij Big Bread Kitchen koning door deze kwaliteit, gastvrijheid en een topbeleving te bieden, vanuit een moderne, warme en toch strakke ambiance. Startende ondernemers krijgen een uitgebreide opleiding waarbij alle aspecten van het ondernemerschap aan de orde komen. Big Bread Kitchen onderscheidt zich als formule in uitstraling, totale beleving, vers en duurzaam assortiment en totale ondersteuning van de ondernemer. Big Bread Kitchen is in korte tijd uitgegroeid tot één van de meest succesvolste formules op cafetaria/lunchroom gebied.
Als franchisenemer heb je de keuze in grote en kleine locaties van 80 m² tot 225 m². De kleine locaties zijn geschikt voor afhaal en bezorgen, de grotere hebben een lunchroom / restaurantgedeelte.
Interesse om te ‘proeven’ van onze formule? Vraag dan geheel vrijblijvend informatie aan. Wij komen graag met jou in contact.