Blue Tomato opent binnenkort haar eerste Nederlandse vestiging in Utrecht. Het Oostenrijkse merk is bekend als verkoper van snow-, skate- en surfsportartikelen. Naar eigen zeggen is Blue Tomato marktleider in Europa.
De winkel in Utrecht komt aan de straat Voor Clarenburg en wordt verdeeld over drie panden en vier verdiepingen met in totaal 449 vierkante meter oppervlak. Het label had tot nu toe enkel nog vestigingen in Duitstalige landen. De keuze om nu ook in Nederland een vestiging te openen is voortgekomen uit het feit dat de online verkopen in Nederland hoger liggen dan in andere landen.
Doelgroep Blue Tomato
De keuze van Blue Tomato om de eerste vestiging in Utrecht te openen komt voort uit het feit dat die regio binnen Nederland een hoog online omzetaandeel heeft. Het label is verder van mening dat de stad goed aansluit bij de doelgroep van Blue Tomato. Deze doelgroep bestaat uit en relatief hoog opgeleide en jonge bevolking met een ‘innovatieve instelling’.
Blue Tomato franchise
Het Oostenrijkse merk opende haar eerste winkel in 1994 in eigen land. Inmiddels zijn zij actief in Oostenrijk, Zwitserland en Duitsland en hebben zij 35 winkels. Er liggen plannen om de komende tijd meer winkels in Nederland te openen.