Pearle Opticiens bestaat 60 jaar en dat mag gevierd worden. Onder het motto ‘Feest voor het oog’ worden de ogen van het Nederlands publiek de komende zes weken extra in de watten gelegd.
Feest voor het oog
De afgelopen 60 jaar hebben de ogen van de mens het veel drukker gekregen. Dat brengt risico’s met zich mee voor de ooggezondheid. Met gerichte tips en inhoudelijke informatie over thema’s als gezond schermgebruik en voeding helpt Pearle om de ogen zo lang mogelijk gezond te houden.
Tips voor gezonde ogen
Pearle is al 60 jaar een expert op het gebied van oogzorg en deze expertise wordt tijdens de campagne gedeeld. Denk aan informatie over hoe mensen hun ogen kunnen beschermen tegen het blauwe licht van een iPad of computer met behulp van een computerbril of blauwfilterbril of hoe mensen met de 20-20-2 regel de zo te noemen ‘vierkante ogen’ door te veel schermgebruik bij zowel volwassenen als kinderen kan voorkomen. Aangezien gezonde voeding ook belangrijk is om de ogen gezond te houden, deelt Pearle tijdens de campagne ‘oog-gezonde’ smoothies met ingrediënten en vitamines uit.
Online oogtest
De eerder gelanceerde online oogtest blijft ook tijdens deze campagne een prominente rol spelen. Met de online oogtest kunnen zowel volwassenen als kinderen hun ogen gratis testen. De uitslag van de online oogtest geeft aan of de ogen nog helemaal gezond zijn of dat ze toe zijn aan een professionele oogmeting bij een Pearle opticien.