Tussen 9 en 15 maart was alweer de derde editie van de Nationale week zonder vlees waarbij ruim 32.000 deelnemers zich opgegeven hadden via de officiële website. In totaal deden 195 restaurants (zoals KFC Rotterdam en De Beren) mee aan dit initiatief, die allemaal streden voor de titel van meest populaire vegetarische gerecht van 2020. Het winnende gerecht was uiteindelijk de Tikka Masala met vega chicken van Eazie.
De Vegetarische Restaurantweek die dit jaar weer gekoppeld was aan de Nationale Week Zonder Vlees werd dit jaar een strijd tussen 195 restaurants. Ze streden allemaal om de titel van meest populaire vegetarische gerecht van 2020. Eazie mag zichzelf winnaar noemen van de Vegetarische Restaurantweek. De Tikka Masala Vega Chicken is door de consument uitgeroepen tot het meest populaire vegetarische gerecht van 2020. Om dit succes te vieren is het gerecht tot eind mei te bestellen bij Eazie. Het kan opgehaald worden bij een van de vestigingen van Eazie of het kan thuisbezorgd worden.
Vegetarisch
Eazie merkt dat vegetarisch eten steeds populairder wordt. Ze hebben in het assortiment een breed assortiment voor vegetariërs en veganisten en zien dat steeds vaker mensen kiezen voor vegetarisch. Een goed voorbeeld is de toevoeging van de vegetarische kipstukjes, waar in een vorig artikel over geschreven is. Gasten bestellen tegenwoordig vaker de vegetarische variant. ‘’En dat was exact het doel dat wij voor ogen hadden bij de introductie van onze vegetarische kipstukjes; onze gasten inspireren en de overstap van een maaltijd met vlees naar een maaltijd zonder vlees verkleinen.’’ Aldus Shunlj Huang, mede-eigenaar van Eazie.