Sales Improvement Group is de beste zakelijke dienstverlener. Dat blijkt uit het jaarlijkse MT1000-onderzoek onder ruim 5100 zakelijke beslissers, uitgevoerd door de Universiteit van Amsterdam in opdracht van leiderschapsplatform MT.
In het MT1000-onderzoek worden bedrijven beoordeeld op hun klantgerichtheid, productleiderschap, excellente uitvoering en de Net Promoter Score (NPS). Respondenten zijn beslissers met inkoopbevoegdheid en hebben in de afgelopen drie jaar zaken gedaan met de bedrijven die ze beoordeelden.
Top 10 beste dienstverleners volgens de MT1000:
1 Sales Improvement Group
2 The Executive Network
3 TransIP (team.blue)
4 iDEAL
5 Nyenrode
6 ING Private Banking
7 Amazon Web Services
8 Samsung
9 Vattenfall (vh Nuon)
10 Rabobank
Henk Volberda, hoogleraar Strategic Management & Innovation aan de Universiteit van Amsterdam is met zijn Amsterdam Centre for Business Innovation verantwoordelijk voor het onderzoek naar de meest gewaardeerde dienstverleners van Nederland, in samenwerking met Management Team. “Je moet als dienstverlener zorgen voor tevreden klanten die je bij een onderzoek als dit weten te herinneren. Ten tweede moet je een goed product hebben, klantgericht zijn en zeer efficiënt werken. Op al die punten zul je hoog moeten scoren om in de MT1000 een goede positie te verwerven, en we gaan ervan uit dat slimme bedrijven in staat zijn op al deze terreinen te maximaliseren.”
Volgens MT-hoofdredacteur Remy Ludo Gieling kan het MT1000-onderzoek worden gezien als kroon op het werk van bedrijven zoals Sales Improvement Group die hoog scoren. “In een wereld waar meer en meer producten en diensten commodities worden, is service een van de belangrijkste instrumenten om als bedrijf op lange termijn succesvol te zijn. De winnaars uit de ranglijst hebben service als topprioriteit en dat is de verdienste van het talent dat binnen die bedrijven net dat stapje verder wil gaan voor de klant.”
Volberda vult aan: “Je ziet ook een nieuwe generatie werknemers ontstaan: zonder negen tot vijf mentaliteit, en met andere behoeften dan zich kapot werken om maar hogerop te komen in de rangorde. Dat is een tweede uitdaging voor de toekomst: hoe trek ik nieuw talent aan?” Het MT1000 onderzoek richt zich op 58 categorieën binnen de zakelijke dienstverlening waaronder executive search, uitzendbureaus en detachering, corporate finance, accountancy, schoonmaak en advocatuur.