Mijn favorieten

Er zijn nog geen favoriete franchiseformules geselecteerd

Taco Mundo zet in op groei en innovatie

Taco Mundo viert haar 25-jarig jubileum en staat aan de vooravond van een ambitieuze groeifase. Onder leiding van CEO Suze van der Horst wil de franchiseformule het aantal vestigingen verdubbelen. In 2027 moet Taco Mundo 80 vestigingen in Nederland hebben en daarnaast de eerste stappen zetten in België met ten minste 20 locaties.

Van strategie naar groei

Suze van der Horst was als consultant al betrokken bij de strategische richting van Taco Mundo, maar maakte vorig jaar de overstap naar de directie. “Mijn oom, oprichter Tom Filippini, en ik zagen de kans om niet alleen te adviseren, maar ook daadwerkelijk te bouwen aan de toekomst,” vertelt Van der Horst. “Dit is een mooie uitdaging om de formule verder te versterken en uit te breiden.”

Na haar eerste 100 dagen als CEO presenteerde ze een duidelijke visie: meer vestigingen, maar met behoud van kwaliteit en duurzaamheid. “We willen de onbetwiste marktleider blijven in Mexicaans delivery food en tegelijkertijd onze impact op het milieu minimaliseren.”

Kwaliteit en duurzaamheid voorop

Op dit moment heeft Taco Mundo 35 vestigingen, waar dat er eerder bijna 40 waren. “Niet iedere ondernemer bleek de juiste match. We zoeken franchisenemers met passie voor horeca en ondernemerschap,” legt Van der Horst uit.

Duurzaamheid blijft daarnaast een speerpunt. Taco Mundo loopt voorop met recyclebare verpakkingen en werkt zoveel mogelijk met Nederlandse ingrediënten. “Onze sauzen komen uit het Westland en ons ijs uit Friesland. Dit lokale karakter onderscheidt ons,” aldus Van der Horst.

Eigen bezorgservice als succesformule

Taco Mundo kiest bewust voor een eigen bezorgservice om optimale controle over de kwaliteit te behouden. Externe bezorgdiensten worden alleen in rustige uren ingezet om kosten voor franchisenemers te beperken.

Daarnaast wordt er gewerkt aan een nieuwe app, waarmee klanten eenvoudiger kunnen bestellen en meer direct via Taco Mundo zelf zullen kopen.

Internationale ambities

De eerste Belgische vestigingen worden in 2027 verwacht, gevolgd door mogelijke uitbreiding naar Duitsland. “We richten ons op steden met minimaal 75.000 inwoners en strategische B1-locaties,” zegt Van der Horst.

Ondernemers die zich willen aansluiten, moeten passie voor de horeca hebben en over een startkapitaal van €20.000 tot €40.000 beschikken. De franchisefee bedraagt 7% van de omzet. “We bieden intensieve begeleiding, zodat franchisenemers echt het gezicht van Taco Mundo in hun stad worden.”

Met deze ambitieuze plannen en een sterke focus op kwaliteit, digitalisering en duurzaamheid, staat Taco Mundo klaar voor een nieuw tijdperk van groei.

Ontvang gratis meer informatie over Taco Mundo

"*" geeft vereiste velden aan

Aanhef

Meer informatie over franchisen bij

Taco Mundo

×