HEMA gaat de komende jaren haar winkels veranderen om zo nog aantrekkelijker te worden. Nadat de familie achter Jumbo eigenaar is geworden van HEMA is hier voldoende budget voor. Een paar jaar geleden was dit nog ondenkbaar, toen stond HEMA er financieel minder goed voor. Hiermee wil de eigenaar dat de twee bedrijven samen met elkaar gaan werken door op de korte termijn producten van Jumbo in de schappen van HEMA te plaatsen. Deze pilot is onderdeel van de nieuwe koers van HEMA CEO Saskia Egas Reparaz.
Welke producten van Jumbo gaan komen in de HEMA-schappen is nog niet bekend. “We gaan de komende tijd testen welke producten daar het best geschikt voor zijn. Dat zullen bijvoorbeeld maaltijden zijn en broodjes voor onderweg”, aldus Reparaz.
Het ging een lange tijd financieel minder goed met HEMA en geld om te investeren was er op dat moment niet. Dankzij de nieuwe samenwerking is het nu mogelijk dat HEMA kan investeren in zijn omnichannel-aanpak. Het doel hiermee is om ‘een naadloze verbinding’ met de winkels te kunnen maken.
“Als laatste ligt er een focus op het bieden van duurzaam onderscheidende producten die langer meegaan. We hebben op dit moment geen prijzen verhoogd. Dat de grondstoffen duurder worden, is natuurlijk wel een factor waar we rekening mee moeten houden. Als mensen het economisch gezien moeilijker krijgen, moeten we producten maken die langer meegaan. Dat is ook duurzamer”, aldus Egas Reparaz.