Vanaf volgende week maandag staat Frank Wubben als managing director aan het roer bij La Place. Daarmee is hij de opvolger van de sinds september bij de horecaketen vertrokken Bart van den Nieuwenhof. Wubben vervulde eerder bij Starbucks verschillende leidinggevende functies voor een periode van zes jaar.
Voordat Wubben bij Starbucks zat, stond hij vier jaar lang aan het hoofd van een Zwitserse koffieketen. Bij La Place wordt hij verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing, strategie, innovatie en portfoliomanagement. Ook wordt hij voorzitter van de zogenoemde Food Innovation Board. Daarin wordt door directieleden van Jumbo en La Place de gezamenlijke ontwikkelkalender bepaalt.
Frits van Eerd, ceo van moederbedrijf Jumbo, is van mening dat La Place met Wubben een ‘ruim ervaren vakman’ in huis heeft gehaald die zijn sporen binnen de horeca en retail heeft verdient. “Juist op dat snijvlak zien we unieke kansen voor de verdere ontwikkeling van Jumbo en La Place.” Onlangs kondigden de beide ketens al aan hun samenwerking verder uit te breiden. Zo worden bij beide formules nieuwe inzichten gedeeld in het gezamenlijke opleidings- en kenniscentrum Jumbo Food College dat gezamenlijk geopend is.
Van den Nieuwenhof verruilde Jumbo een half jaar geleden voor Hans Anders, waar hij als ceo aan de slag ging. Tot dat moment had hij zes jaar lang de leiding over La Place.