Mijn favorieten

Er zijn nog geen favoriete franchiseformules geselecteerd

Gall & Gall ondergaat metamorfose

11 september 2019
Alle zeshonderd winkels van Gall & Gall krijgen een nieuwe inrichting. De drankenwinkel richt zijn winkels anders in en verkoopt minder wijnen in zijn fysieke winkels. De rest van de wijnen worden online verkocht.

Meer is niet altijd beter

Uit klantenonderzoek van de Gall & Gall is gebleken dat ‘meer niet altijd beter’ is: “We hadden zoveel wijnen in de winkel dat de klanten door de bomen het bos niet meer zagen. Daarom hebben we een mooie selectie gemaakt voor in onze winkels”, aldus Frances Franken-Mulder, algemeen directeur van Gall & Gall. In de aangepaste winkels vinden klanten zo’n 190 verschillende wijnen. De overige 1.800 wijnen in het assortiment zijn te vinden in de webshop.

Nieuwe inrichting

Net als in een wijnkelder, worden de flessen voortaan liggend gepresenteerd. Inmiddels zijn er tachtig winkels omgebouwd. Eind dit jaar moeten er nog 220 filialen een nieuw jasje hebben gekregen. De andere winkels volgen volgend jaar.

De wijnen worden ingedeeld in twaalf verschillende smaakprofielen, waaronder zes voor rode en zes voor witte wijn en rosé. Franken-Mulder: “Er zijn zoveel wijnen. We weten dat het soms moeilijk is om de juiste wijn te kiezen op basis van alleen de fles en zonder te kunnen proeven. Daarom hebben we smaakprofielen ontwikkeld: als mensen weten wat ze lekker vinden, dan kunnen ze makkelijker kiezen. Bovendien kunnen wij ze daarin beter adviseren,” aldus de algemeen directeur tegen Distrifood.

Sneller de weg vinden

“Door de nieuwe inrichting moeten klanten sneller hun weg vinden naar de wijn die past bij hun smaak. De nieuwe inrichting zorgt voor een strakke scheiding tussen de verschillende wijnsmaken. Een makkelijk herkenbaar icoon per smaak boven het schap en extra grote schapkaarten met achtergrondinformatie over de verschillende wijnen moeten daarbij helpen”, laat de formule weten in een persbericht.

×