De Nederlandse Vereniging van Maaltijdbezorgers viert de Dag van de Maaltijdbezorger. De gedachte hierachter is om extra aandacht te vragen voor de maaltijdbezorgers in Nederland. Dit jaar is het aantal bestellingen gemiddeld met 20% gestegen in vergelijking met vorig jaar. Daarnaast meldt de NLVVM dat er naar verwachting eind 2018 140 miljoen maaltijden bezorgd zullen zijn. Door deze toename wordt het werk van de maaltijdbezorgers steeds belangrijker.
In 2017 werd deze dag voor het eerst geïntroduceerd. Om het groter aan te pakken werkt de vereniging dit jaar samen met Youtuber Petrus. Maaltijdbezorgers kunnen zich identificeren met de videoboodschap van Petrus, en kunnen er een gevoel van trots door krijgen. De videocampagne van Petrus is vandaag gelanceerd op zijn YouTubekanaal: https://youtu.be/VJ6eWry1OAs
Martijn Jansen, voorzitter van de NLVVM licht toe: “Dit jaar pakken we wat groter uit om deze onvoldoende gewaardeerde helden in het zonnetje te zetten. Want wanneer wij in tijdsnood komen en niet nagedacht hebben over het avondeten, zijn zij degenen die je daarin te hulp schieten.” Petrus vervolgt: “Toen de NLVVM mij benaderde met deze campagne, wist ik direct dat ik hieraan mee wilde werken. Ik ben van mening dat we waardering moeten hebben voor alle soorten banen en deze boodschap sluit daar perfect op aan”.
Over de Nederlandse Vereniging Van Maaltijdbezorgers
De NLVVM is een initiatief van Domino’s Pizza, de Beren, Spare Rib Express, Taco Mundo, FEBO & New York Pizza. In 2017 voegden Sushi Point en Johnny’s Burger Company zich toe aan de vereniging. Deze 8 grote bezorgketens vertegenwoordigen meer dan 500 vestigingen en 10.000 werknemers werkzaam in de maaltijdbezorgbranche. De belangrijkste doelstelling van de vereniging is het behartigen van de belangen van de bedrijven werkzaam in de branche. Daarnaast zet de NLVVM zich in voor professionalisering van deelnemende ketens.