5 gouden tips voor een succesvolle webshop in de horeca

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Mede door corona hebben veel franchiseformules in de horeca het succes ontdekt van een eigen webshop. De klant kan rechtstreeks snel en gemakkelijk bestellen en de afhankelijkheid van Thuisbezorgd.nl neemt af. Een win-win-win situatie.

Om het makkelijk te maken voor deze franchiseformules heeft Simply Delivery een maatwerk webshop ontwikkeld die helemaal is afgestemd op de eisen van franchise bezorgdiensten. Bufkes is één van de tevreden klanten:  “Bufkes werkt nu ruim een jaar samen met SimplyDelivery, zij hebben zowel de website als de webshop voor ons gemaakt. Wij zien dat er nu veel meer online bestellingen binnenkomen.’’

  1. Snelheid, snelheid, snelheid

De klant wil snel kunnen bestellen en het eten zo snel mogelijk in huis hebben. Inzicht in levertijden is cruciaal. Het systeem maakt automatisch de hiervoor benodigde statistieken aan. Bekijk of bepaalde gerechten te complex zijn waardoor de levertijd te groot wordt? Of ontstaat er vertraging door piekmomenten? Snelheid is key voor klanttevredenheid en voor de kans op herhaalbestellingen.

  1. Bestelstatus volgen

Klanten van onze webshop kunnen gemakkelijk de status van de bestelling te volgen. De klant kan bijvoorbeeld zien wanneer het product wordt bereid en of de bezorger al onderweg is.

  1. 10-20% meer omzet

Up- en Cross selling zorgen voor maar liefst 10-20% extra omzet. Denk bijvoorbeeld aan het aanbieden van productcombinaties of dat de klant bij het afrekenen alsnog een drankje of dessert kan bijbestellen.

  1. Goede foto’s en goede omschrijvingen

De webshop is zo gebouwd dat foto’s gemakkelijk kunnen worden ingevoegd en extra goed getoond worden. Hier moet natuurlijk een goede duidelijke tekst bij. Vergeet niet de voedingswaarde en de allergenen te vermelden!  Maak ook filters voor vegetarisch, pittig, et cetera.

  1. Data

De bezorgmodule is zo gebouwd dat het veel nuttige data genereert. Die data kan worden ingezet om het bestelsysteem te verbeteren maar ook om klanten gepersonaliseerde aanbiedingen te doen.

 

Meer weten over hoe u uw franchisenemers blij kunt maken met de mogelijkheden van de SimplyDelivery webshop? Neem dan contact met ons op!

 

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.