Eind januari 2019 zal Farhan Siddiqi van McDonald’s overstappen naar Ahold Delhaize. Hij zal de nieuwe rol van Chief Digital Officer bij het concern op zich nemen. Siddiqi zal bij het concern de digitale transformatie en innovatie van alle merken gaan stimuleren. Hierbij ligt de focus op loyaliteit, data-analytics en personalisatie.
Saddiqi kwam tweeënhalf jaar geleden als vice President Global Digital Experience, maar kreeg snel de functie van chief digital officer. Hier leidde hij de transformatie van de fastfoodketen en stelde hij mobiel betalen, een nieuwe app en bestelzuilen in de restaurants in. Hij is eerder ook werkzaam geweest bij Target, Bank of America en General Electric.
Ahold Delhaize wil graag zijn online omzet verdubbelen naar zeven miljard euro in 2021. Begin januari 2019 startte Philip Padberg als General Manager van AH.nl. Hij volgt Selma Postma op, die benoemd is tot President van het Amerikaanse Peapod – ook een bedrijf dat onderdeel uitmaakt van Ahold Delhaize.
Over Ahold Delhaize in de V.S.
De bedrijven van Ahold Delhaize in de VS zijn een aantal van de grotere supermarkten van het land, samen met enkele van de meest innovatieve en succesvolle online winkels. Sinds Ahold Delhaize in de jaren 70 voor het eerst de Amerikaanse markt betrad, zijn zij uitgegroeid tot een van de belangrijkste retailgroepen van het land. Ahold Delhaize is met name sterk aanwezig in belangrijke markten langs de oostkust.