Food Connect heeft per direct de franchiseformule Eten met gemak overgenomen. De Twentse maaltijdleverancier gaat samenwerken met 19 franchisenemers, die verdeeld over heel Nederland op lokaal niveau maaltijden aan huis bezorgen. “Een unieke kans die we niet konden laten lopen”, spreekt Rogier Terhalle namens Food Connect trots.
De overname van Eten met gemak kwam razendsnel tot stand. Slechts enkele weken geleden namen Tim de Mol en Stephan Grimberg, initiatiefnemers van Eten met gemak, contact op met Food Connect. Na een eerste kennismaking kwam de overname in een stroomversnelling: “Eten met gemak liep tegen een aantal problemen aan, die wij perfect konden oplossen. Na enkele goede gesprekken kwamen we in kort tijdsbestek tot overeenstemming”, licht Terhalle toe. Food Connect groeit door de overname substantieel en verstevigt haar positie als belangrijkste speler op de markt van het bezorgen van maaltijden aan huis in Nederland.
Food Connect slaat door de overname van een concurrent twee vliegen in een klap. De onderneming speelde al langer met het idee om op lokaal niveau ambassadeurs in te zetten om zo nog dichter bij de klant te zijn. Met de uitbreiding van de 19 franchisenemers gaat een langgekoesterde wens van de maaltijdspecialist in vervulling. Rogier Terhalle vertelt: “De franchisers zijn stuk voor stuk unieke mensen met het hart op de goede plek. Ze hebben hetzelfde DNA als Food Connect, weten exact wat er bij hen in de regio speelt en zijn bereid om voor de klant een stapje extra te zetten, net als wij. Voor ons is dit een prachtige kans. De markt van de maaltijd aan huis bezorging groeit enorm, mensen kiezen steeds meer voor verantwoord gemak. Door onze krachten te bundelen kunnen we in plaats van te concurreren samen verder werken aan de uitbreiding van onze landelijke dekking.”
De aankoop van Eten met gemak is een direct gevolg van de veranderingen die Food Connect de afgelopen maanden heeft ondergaan en komt niet volledig als een verrassing. De maaltijdspecialist vernieuwde in het voorjaar haar verpakking en heeft zich ook op procesmatig gebied flink ontwikkeld. Daarmee is het een voorloper in de markt: “Wij hebben vroegtijdig ingespeeld op de veranderingen in de markt en spinnen daar nu garen bij”, zegt Rogier Terhalle. “De franchiseformule wordt op dezelfde voet voortgezet, maar de overname leidt voor alle partijen tot veel voordelen. Naast schaalvergroting bundelen we op commercieel en logistiek gebied de krachten en werken we samen door aan verdere groei”, besluit Terhalle.