Supermarktformule Jumbo ziet omzet stijgen

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

De consumentenomzet onder de Jumbo formule is dit jaar met € 1,027 miljard toegenomen (+14%) tot € 8,432 miljard. Hiermee heeft Jumbo het boekjaar 2019, dat eindigde op 29 december, sterk afgesloten. “Er liggen geweldige kansen en mogelijkheden op ons te wachten”, aldus CEO Frits van Eerd.

De totale consumentenomzet van Jumbo Groep Holding komt dit jaar uit op € 8,682 miljard. Daarvan heeft € 165 miljoen betrekking op restaurantketen La Place, dat een omzetgroei realiseert van 10%. De nog niet omgebouwde EMTÉ winkels droegen daarnaast in de eerste helft van het jaar nog € 85 miljoen bij aan de omzet. Het winkelbestand van Jumbo is in 2019 gegroeid naar een totaal van 672.

Jumbo België

Jumbo heeft in november 2019 in Pelt haar eerste supermarkt op Belgische bodem geopend, snel daarna gevolgd door winkels in Rijkevorsel en Lanaken. “De entree op de Belgische markt is bijzonder succesvol verlopen, met veel positieve klantreacties en omzetten die ver boven verwachting liggen.” Vanuit het Belgische hoofdkantoor in Brasschaat werkt Jumbo aan verdere uitbreiding van haar activiteiten bij onze Zuiderburen. Naar verwachting zullen in 2020 12 tot 15 nieuwe Jumbo winkels in België hun deuren openen

Toegang tot gewilde stadslocaties: HEMA en Udea

De eind 2019 beklonken commerciële samenwerking met HEMA leidt onder meer tot 17 Jumbo winkels in panden van HEMA in binnenstedelijk gebied. Daarnaast zullen Jumbo en HEMA op 6 stationslocaties een gezamenlijk winkelconcept ontwikkelen waarbij Jumbo het foodassortiment levert. Door deze samenwerking krijgt Jumbo ruimer toegang tot gewilde stadslocaties voor het openen van supermarkten. Jumbo heeft bovendien overeenstemming bereikt met de biologische groothandel Udea om in 2020 een zestal winkels in de Randstad over te nemen. Het gaat om locaties waar nu filialen van Marqt en Ekoplaza zijn gevestigd.

Thuismarkt foodbeleving

“We merken dat op onze thuismarkt foodbeleving een steeds belangrijkere rol speelt. Dat verklaart ook het succes van onze Jumbo Foodmarkt, met een ruim en onderscheidend aanbod van lekker en gezond eten, vers klaargemaakt door onze wereldkoks. Elementen van dit concept, en ook van La Place, passen we steeds vaker toe in onze reguliere winkels en onze Jumbo City stores. Bij het moderniseren van onze winkels houden we daar volop rekening mee”, aldus van Eerd.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website
franchise-season-art-class