Bij Plaza hebben we hart voor de zaak en passie voor de producten. Wij omarmen onze ambacht en dragen dit 100% uit naar onze gasten. Bij ons staat kwaliteit voorop. Wij spelen in op de lokale markt, op deze manier bieden we je altijd de beste kwaliteit.
Plaza Food For All is op zoek naar ondernemers om in Damwoude een nieuwe vestiging te starten. Wilt u in de fast food ondernemen en wilt u dit in Damwoude doen? Lees dan verder en vraag geheel vrijblijvend informatie aan bij Plaza Food For All.
Plaza franchise is al 15 jaar lang een zeer succesvolle cafetariaformule, met circa 70 locaties door heel Nederland. . Cafetaria-ondernemers die gaan voor kwaliteit sluiten zich aan bij deze formule om zo te profiteren van landelijke bekendheid, professionele marketing, food-concepten en bovenal: behoud van eigen vrijheid.
Wanneer je je aansluit bij Plaza franchise word je een aantal keren per jaar onaangekondigd gekeurd op hygiëne, productkwaliteit, voedselveiligheid, gastvrijheid en uitstraling. Zo houden we samen de kwaliteit hoog. Ook als het gaat om het assortiment. Want elke Plaza-ondernemer koopt minstens 80% in bij Sligro Food Group. Bij ons bundelen we het ondernemerschap samen met de kracht van een landelijke formule.
MVO hoort bij een professionele en duurzame vorm van ondernemerschap. Binnen Sligro gaan verantwoord ondernemen en bedrijfseconomisch rendement hand in hand. Duurzame inkoop, voedselveiligheid, energie, milieu en transport zijn thema’s die als vanzelfsprekend verweven zijn in onze dagelijkse bedrijfsvoering.
Kwaliteit staat voorop. Niet alleen bij Sligro, maar ook bij onze ondernemers. Met de Royals, een luxe friteslijn, topmenu’s en speciale burgers, verse broodjes en de kinderbox weten zij hun klanten telkens weer te verrassen.
Damwoude is onderdeel van de gemeente Dantumadeel, binnen de provincie Friesland, en heeft 5.640 inwoners (bron: CBS). Het gemiddelde inkomen per huishouden is €31.500. Het landelijk gemiddelde ligt op €35.000 bruto, exclusief vakantietoeslag. Dit maakt dat Damwoude een relatief lager inkomen heeft, met een geschat verzamelinkomen van alle inwoners van €80.754.545. De WOZ-waarde van de huizen ligt in Damwoude op gemiddeld €168.000. Lager dan het landelijk gemiddelde van €211.000. Daarnaast hebben 5.3% van de mensen in Damwoude een uitkering. Dit maakt dat in totaal 299 inwoners van Damwoude een uitkering krijgen.
Damwoude is een dorp in de gemeente Dantumadeel in het noordoosten van de Nederlandse provincie Friesland. Het ligt 5 km ten zuiden van Dokkum. Damwoude is het grootste dorp van de gemeente.
Er zijn naast Plaza Food For All ook nog andere franchiseformules waarvoor Damwoude interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Damwoude.
Franchiseformule Plaza Food For All valt binnen de branche fast food. De branche fastfood valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen: lunchrooms, cafetaria’s, pizzeria’s, snackbars en restaurants. Nederland telt ruim 10.000 fastfoodzaken. Fastfood of gemaksvoedsel is een verzamelnaam voor voedsel dat snel bereid en geserveerd wordt en relatief goedkoop is. Enkele bekende formules die actief zijn in de branche zijn McDonald’s, KFC, Kwalitaria, New York Pizza en Domino’s Pizza.
De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. De omzet steeg in 2015 met 4% en boekt al tien kwartalen op rij omzetgroei. Met één kanttekening: de enorme concurrentie binnen de branche. In de eigen sector blijft het aanbod groeien maar ook aanbieders uit andere branches betreden de markt. Tijdens 2014 nam het restaurantaanbod met 10% sneller toe dan de omzetgroei.
Het aantal bestaande fastfoodformules neemt elk jaar toe en nieuwe formules ontstaan, zoals de ‘fast casual’ horecaformules. Bij deze formules zijn foodservice en foodretail dichter tot elkaar gegroeid. Een bekend voorbeeld hiervan is La Place dat begin 2016 door Jumbo is overgenomen. Voor consumenten gaat het om gemak, snelheid, kwaliteit, gezonde producten, variëteit en dat voor een betaalbare prijs. Goed en gezond eten wordt steeds vaker het uitgangspunt. Nieuwe gezonde to-go concepten doen hun intrede en de traditionele aanbieders van een snelle hap moeten daarin mee. Een keurmerk als verantwoord frituren en de uitgebreide voedingsinformatie bij McDonald’s zijn hier voorbeelden van.
De snackbar is nog steeds het meest bezochte bedrijfstype in de sector. Twee derde van de Nederlandse bevolking, met name in de leeftijdsgroep 20 tot 40 jaar, bezoekt minstens drie keer per maand een cafetaria. Echter zullen kleinere cafetaria’s steeds meer marktaandeel gaan verliezen door toenemende online bestedingen, de toenemende concurrentie en branchevervaging. Ondernemingen die niet op een A-locatie zijn gelegen, resteert het prijswapen in combinatie met schaalgrootte en een sterke online profilering. Of ze zullen moeten investeren in een uniek en onderscheidend concept.
Bron: Rabobank Cijfers & Trends, ABN Amro Insights