Sinds de uitbraak van het coronavirus laat de omzet van de vestigingen van Spare Rib Express een toenemende groei zien. In totaal is de landelijke omzet vergeleken met 2019 tussen januari en juni met 31% gestegen.
Eerder zag de formule de omzet van alle bestaande Spare Rib Express bezorgrestaurants al met 49% toenemen als direct resultaat van de quarantaine maatregelen. Hiervan was ook een groot deel nieuw als klant bij de franchiseformule. Uit eten was niet meer mogelijk, dus gingen consumenten toch op zoek naar alternatieven voor thuis.
In het begin van de intelligente lockdown waren er nog veel en strenge regels, hierdoor besloot Spare Rib Express om ook de afhaalservice tijdelijk te sluiten om gezondheidsrisico’s te voorkomen. De eerste stap die vervolgens gezet werd was het weer openstellen van die afhaalservice maar wel met de nodige richtlijnen, zo kon er bijvoorbeeld alleen nog maar met pin betaald worden.
Over Spare Rib Express
Spare Rib Express is in 1992 opgericht in Amsterdam als maaltijd bezorgformule die moest uitblinken in kwaliteit, service en uitstraling. Door de brede visie op marketing, productontwikkeling, logistiek en verpakking bleek al snel dat dit een goed concept was voor een franchiseformule. Met meer dan zestig vestigingen is Spare Rib Express hard op weg om landelijke dekking te realiseren.