​HEMA mikt op expansie naar nieuwe buitenlandse markten

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

HEMA wil volgend jaar uitbreiden naar nieuwe buitenlandse markten. CEO Tjeerd Jegen vertelt tegen VG Visie: “Een Duitstalig gebied als Oostenrijk of Zwitserland zou voor ons zeker interessant zijn.” HEMA heeft momenteel 700 vestigingen verspreid over 7 landen, waarvan er 530 in Nederland zijn. Dit meldde Retailnews onlangs.

Eerder lag de focus op groei in landen waar de formule al actief is, maar de retailer zal nu dus ook haar pijlen gaan richten op nog niet geëxploiteerde markten. De formule is nog wel van plan dit jaar haar 4 grootste vestigingen te openen in Nederland. Deze HEMA winkels zullen zich gaan vestigingen in de steden Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht. Deze vestigingen zullen gelanceerd worden met een nieuw en modern concept. Daarnaast vertelt Jegen: We willen veel meer doen aan personalisering en het opspelen van de belangrijkste afdelingen, zoals kleding en beauty.”

De franchiseformule is naast de internationale expansie bezig met het ombouwen van de overige winkels naar het internationale concept. Jegen laat weten: “Daarmee transformeren die van ‘een boodschappenwinkel naar een winkel om te winkelen’, zegt de ceo. Met name de productgroepen waar de klant verwend wordt, zoals kleding en cadeauartikelen, draaien twintig tot dertig procent plus in omzet.”

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website