Albert Heijn en LTO gaan beter samenwerken

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

LTO Nederland

Albert Heijn en LTO Nederland gaan beter samenwerken, dat blijkt na een onderzoek naar de samenwerking tussen boeren, tuinders en supermarkten. Het onderzoek is uitgevoerd door EFMI Business School.

Vorig jaar had de supermarktformule te maken met boerenprotesten en de grootgrutter zag daar genoeg aanleiding voor om een onderzoek te starten naar verduurzaming van de agrarische sector. Daarnaast eist de consument steeds meer transparantie als gevolg van verschillende voedselkanalen. Supermarkten op hun beurt zoeken naar onderscheidend vermogen in de schappen en naar producenten die dat kunnen leveren.

EFMI verwacht dat de samenwerkingsverbanden in gesloten ketens de komende tien jaar een opmars gaan maken en de markt gaat domineren. Omdat supermarkten steeds meer onderscheidende producten zoeken, zullen zogenoemde smallstream concepten aan belang winnen.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website
franchise-season-art-class