Albert Heijn en Plus draaien verlies met bezorgen

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Franchiseformules Albert Heijn en Plus hebben bekend gemaakt dat ze verlies draaien op online bestelde boodschappen. De gemiddelde bezorgkosten leveren niet genoeg op om de volledige kosten voor de bezorging te dekken. De gemiddelde bezorgkosten bedragen tussen de vijf en zes euro. Ondanks dat er verlies gedraaid wordt op de bezorgkosten, blijven beide formules investeren in hun webwinkels.

De populariteit van online bestellen neemt flink toe en groeit nog altijd, volgens general manager Selma Posta van AH Online. Albert Heijn doet al sinds 2002 aan online bestellingen en inmiddels komt anderhalf procent van de totale supermarktomzet via de online bestellingen binnen. Dit aandeel zal stijgen naar vier tot zeven procent in de komende drie jaar. Gratis bezorgen zien beide supermarktketens niet zitten. “Bestellingen bij elkaar zoeken en bezorgen kost nu eenmaal geld. En uiteindelijk willen we wel winstgevend worden”,  aldus e-commercemanager Tamara Smith-Zonneveld van Plus.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

franchise-season-art-class