C1000 winkels veranderen langzaam

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids


Het ombouwen van de C1000 winkels gaat niet erg hard. Jumbo bouwt gemiddeld één winkel per week om, Albert Heijn doet daar een maand over en Coop trekt een jaar uit voor zeven winkels.

De woordvoerders van de supermarkten berichten echter dat het proces goed verloopt en dat de kwaliteit belangrijker is dan de snelheid. Commercieel directeur Gerard Koning van Coop zegt dat het ombouwproces met horten en stoten gaat. Soms wil een ondernemer niet direct ombouwen en soms wordt het proces vertraagd door kwesties omtrent vergunningen en verbouwingen. Jumbo is wel van plan om het tempo op te voeren en heeft de ambitie om dit jaar tachtig winkels om te bouwen. Albert Heijn heeft ondertussen overeenstemming bereikt met C1000-ondernemers over de branding-bedragen. Momenteel worden met de individuele ondernemers gesprekken gevoerd en zodra die zijn afgerond, zal het ombouwproces versneld kunnen worden. Inmiddels neemt de kracht van de formule C1000 af en wordt het steeds aantrekkelijker om vestigingen om te bouwen.

dinsdag 14 mei 2013.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.