Coop gaat samenwerking aan met prijsvergelijker Profitero

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Supermarktformule Coop gaat samenwerken met Profitero om de online prijsniveau te kunnen vergelijken met de concurrentie. De vorige leverancier van Coop had moeite om betrouwbare data te verzamelen om prijzen te vergelijken. Dit meldde RetailNews onlangs.

Door deze nieuwe samenwerking heeft franchiseformule Coop dagelijks inzicht in de prijzen van duizenden Stock Keeping Unit’s (SKU) van de belangrijkste concurrenten. Het online zoek- en koopgedrag van consumenten wordt door Profitero gemonitord door meer dan 275 miljoen producten, in veertig landen te volgen. Operationeel commercieel manager Bert Nijland van Coop zegt: “We krijgen nu op een gestroomlijnde wijze informatie, waardoor we kunnen reageren op prijzen en promoties van onze concurrenten.”

Salesdirector Pieter Lemstra van Profitero: “Coop kan met de data de juiste strategie kiezen om zijn online en offline concurrentiepositie te versterken. De Nederlandse supermarktindustrie is erg competitief en tegelijkertijd lucratief met een jaaromzet van circa 35 miljard euro.”

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.