EkoPlaza opnieuw verkozen tot duurzaamste supermarkt

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Franchiseformule EkoPlaza is, net als vorig jaar, verkozen tot de meest duurzame supermarktketen van Nederland. Rank a Brand heeft onderzoek gedaan naar de duurzaamheidsprestaties van Nederlandse supermarkten. EkoPlaza verkoopt vrijwel alleen biologische producten, waardoor de score op biologisch en dierenwelzijn zeer goed is. Daarnaast heeft EkoPlaza ook het EKO-Keurmerk waar onder andere duurzame bedrijfsvoering onder valt. Dit meldde RetailNews onlangs.

Rank a Brand heeft EkoPlaza een B-label gegeven wat inhoudt dat het bedrijf goed presteert als het gaat om duurzaamheid, maar er zijn nog wel verbeterpunten. EkoPlaza moet bijvoorbeeld de uitstoot van broeikasgassen inzichtelijker maken en de criteria voor fairtrade certificering kan worden aangescherpt.

Op de tweede plaats staat supermarktketen Jumbo met een C-label. Jumbo heeft de CO2 uitstoot flink verlaagd, en daarmee dus punten gescoord in dit onderzoek. Op de derde plek staat Albert Heijn samen met Plus en Deen. Deze supermarkten hebben een D-label gekregen. De grote meerderheid van de supermarkten, met onder meer Spar, Aldi en Coop, krijgt een E-label.

Ook Lidl scoort met een E-label slecht op duurzaamheid. Zo zou de keten slechts beperkte informatie verschaffen over een duurzaamheidsbeleid. Toch zijn er plannen om rond 2017 met de bouw te beginnen van een duurzaam distributiecentrum in Waddinxveen welke voorzien zal zijn van vierduizend zonnepanelen.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

 

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-banner-abn-amro-3