[Experience Store – Column-Herman Hendriks]

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Ikea
Als voorbeeld van een experience store zou ik IKEA kunnen noemen. Als je daar een bed wilt kopen, ben je verplicht door de hele experience-ruimte te lopen. Via het magazijn – met de goedkoop-perceptie – kom je met een extra prullenbak, spaarlampen en onderzetters bij de kassa’s om af te rekenen. Ook de kaasboer gebruikt het experience-principe: hij laat zijn klant proeven en presenteert de kazen als in een magazijn op houten planken achter zich. Zelfs de meeste kledingwinkels doen aan visual merchandising – naast de rekken met de massa-uitstraling. Dus men creëert een visueel aantrekkelijk beeld waarin de producten in een praktijkcontext worden getoond om vervolgens het ware aankoopmoment in een lage-prijs-perceptie aan te bieden. Dit experience-principe lijkt inmiddels op steeds grotere schaal toegepast te worden.

Klik hier voor het gehele artikel…

dinsdag 22 maart 2011.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

franchise-season-art-class