HEMA versnelt internationale expansie en benoemt nieuwe head of e-commerce

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Franchiseformule HEMA heeft voornomen om elk jaar meer internationale vestigingen te openen dan het jaar daarvoor. Internationaal directeur Richard Flint vertelt op het congres What’s Going on in Retailing?! dat de retailer een wereldmerk wil worden maar zich eerst gaat focussen op de landen waarin de formule al gevestigd is. HEMA maakt verder ook bekend dat er een opvolger gevonden is voor Tico Schneider, die in functie is getreden tot directeur Nederland.

Internationale expansie

De franchiseformule heeft op dit moment meer dan zevenhonderd vestigingen verspreid over zeven landen. HEMA opende vorig jaar vijftien nieuwe vestigingen in het buitenland. Flint verklapte alvast dat het dit jaar en in 2018, 2019 aanzienlijk meer zullen worden. Voornamelijk Duitsland, Frankrijk, Spanje en het Verenigd Koninkrijk zullen een belangrijke rol spelen binnen de internationale expansie.

E-commerce

Raph Schröder is benoemd tot de nieuwe head of e-commerce van HEMA. Schröder is al tien jaar actief bij HEMA. Hij was de afgelopen jaar head of e-category management. Nu als head of e-commerce moet Schröder alle e-commerceactiviteiten beheren, waaronder de zes webshops, online gebak en de fotoservice. Meer over Tico Schneider kunt u in dit artikel lezen.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.