Intratuin gaat voor nieuwe thema’s en webshop

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Franchiseformule Intratuin gaat voor vernieuwing. Intratuin gaat haar webshop heropenen en haar vestigingen elke maand in een ander jasje steken. Dit vertelde ceo Peter Paul Kleinbussing op het congres What’s Going on in Retailing?!

Heropening webshop

De tuincentrumketen gaat vanaf juli nog een poging wagen met de webshop. In 2012 haalde de formule de webshop offline met als reden de retailer er toen nog niet klaar voor was. De focus ligt nu bij het actualiseren van de fysieke vestigingen en dat zal na de heropening van de webshop niet anders zijn. “We zullen nooit een Coolblue of fonQ worden, zoals de kwaliteit van hun winkels anders zal zijn dan die van een fysieke retailer”, aldus de ceo van de franchiseformule.

Elke maand een andere thema

“Een tijdschrift komt elke maand uit met dezelfde rubrieken, maar met een andere inhoud. Gelukkig zijn wij een seizoensbedrijf, dus we hebben in maart andere verhalen dan in mei”, zegt Kleinbussink. De franchiseformule is van plan om twaalf keer per jaar een ander thema door te voeren in alle vestigingen en een papieren magazine, waarin staat wat er in de winkels gebeurt. “Klanten hebben door de thema’s elke maand een reden om naar de winkel te komen” Ook de het restaurant heeft nu een grotere rol gekregen binnen de formule. “Wat ooit begon als een koffiehoekje, is nu een grote, winstgevende afdeling”, aldus de ceo.

 

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.