Is uw franchise businessmodel futureproof?

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Door veranderingen in het speelveld van de franchisesectoren is het voor formules belangrijk om de formule futureproof te maken. Het economisch herstel zet zich door naar de binnenlandse markt en ook de technologische vooruitgang biedt perspectief voor franchisegevers.

Businessmodellen moeten op deze veranderingen inspelen. Het is de taak van de franchisegever om transparant te zijn en om op één lijn te zitten met de franchisenemer. Wanneer er voldoende vertrouwen en de wil tot samenwerking aanwezig is kan de franchisegever veranderingen in het businessmodel gemakkelijker doorvoeren. Ook het geven van een bepaalde rol zoals ideeënaandrager, medefinancier en/of uitvoerder aan de franchisenemer kan helpen bij het doorontwikkelen van de formule. Dit stelt het ING Economisch Bureau in de publicatie ‘Maak uw franchiseformule futureproof’.

 

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.