Klantenbinding van supermarkten niet best

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids


Door de supermarkt seminar, gehouden tijdens het ABN Amro ATP 500 tennistoernooi, weten supermarkten nu dat ruim een derde van de consumenten haar boodschappen bij dezelfde supermarkt doet wegens gebrek aan een beter alternatief.

Daarnaast is een laag percentage (13%) van de consumenten loyaal aan een supermarkt. Er dient op drie punten gefocust te worden om de klantenbinding te verbeteren. Ten eerste is een product in te veel gevallen niet op voorraad en daardoor verlaat een kwart van de klanten de winkel zonder aankoop. Daarom moeten supermarkten melden welke producten niet op voorraad zijn. Verder wordt het belang van de laagste prijs onderschat, terwijl klanten juist een prijsniveau gekoppeld aan de product- en winkelervaring willen. Een goede prijspropositie is dus cruciaal voor binding en concurrentie op langere termijn. Tot slot overkomt de helft van de consumenten dat ze een product niet kunnen vinden. De vindbaarheid in winkels moet dan ook beter met behulp van een mobiele applicatie of door de inzet van klantvriendelijk personeel.

Klik hier om het hele artikel te lezen.

dinsdag 19 februari 2013.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website