La Place zet groei door

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Franchiseformule La Place, heeft dit jaar een groei van 150 miljoen euro gerealiseerd. De formule is in het begin van dit jaar gegroeid met dertig procent omzet. De huidige vestigingen van La Place hebben acht procent meer omzet gerealiseerd. Dit meldde RetailNews onlangs.

Daarnaast worden er vijftien overgekochte Albert’s Corner-restaurants omgebouwd tot La Place restaurants en worden er vijftien nieuwe La Place restaurants geopend. De formule werkt nu ook samen met retailer Hudson’s Bay. Ton van Veen, CFO van Jumbo, de eigenaar van La Place, laat aan RetailNews weten:  “Ook zonder Hudson’s Bay groeit La Place behoorlijk”. Maandag werd bekend dat de twee concerns samen gaan werken. Hudson’s Bay wilde in eerste instantie een aangepast concept van de formule, maar is daar in een later stadium toch vanaf gestapt. Van Veen laat aan RetailNews weten: “Ze hebben ingezien dat het pure format het sterkst is.”

Hudson’s Bay zal in al haar warenhuizen een La Place krijgen, behalve in de vestiging in Amsterdam. De vestiging in Amsterdam zal over een Oosters restaurant beschikken. Jumbo opent  op 23 mei a.s. haar eerste gemakswinkel , waarin La Place ook te vinden zal zijn. De supermarktketen wil vijftig gemakswinkels openen gecombineerd met een La Place.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.