Leonidas Hulst heropent vestiging volgens nieuw concept

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Leonidas franchisenemers
Leonidas, de Belgische bonbonketen, ontwikkelde vorig jaar het nieuwe concept ‘Concept Chocolatier’ om de winkels een vernieuwde en herkenbare look te geven. De familie Hemelaar zijn al 41 jaar eigenaar van de Leonidas winkel in Hulst en zijn per februari overgestapt naar het nieuwe concept ‘Concept Chocolatier’ van de franchiseformule. “Mijn schoonmoeder is ooit begonnen met een toonbank in een passage in Hulst, toen Leonidas nog weinig naamsbekendheid in Nederland had. Vervolgens breidde Leonidas vanuit Zeeland en Brabant zich als een olievlek uit in Nederland”, aldus franchisenemer Joris van Maele. Enthousiast vertelt hij wat het ondernemen bij Leonidas zo leuk maakt: “Leonidas houdt zich al 100 jaar vast aan de traditionele producten. Dit zijn de bonbons waar Leonidas zo bekend mee is geworden. Maar door nieuwe concepten door te blijven voeren, blijft Leonidas verfrissend en bij de tijd”.

De vestiging is ingericht volgens de nieuwe richtlijnen op het gebied van concepten, locatie, ondernemerschap, trainingen, internet en marketing. “Nieuw aan onze vestiging is de frisse en moderne inrichting. Daarnaast is onze vestiging gericht op het doen van impuls aankopen. In twee vitrines worden onze producten ten toon gesteld en kunnen klanten meteen hun producten uitzoeken en meenemen. Daarnaast zijn we door de nieuwe inrichting nog herkenbaarder en zichtbaarder geworden voor onze klanten”, aldus Van Maele. De resultaten na de heropening zijn veelbelovend. Van Maele: “Sinds de heropening zien we de omzet stijgen. Om deze groei door te zetten hebben we onlangs een webshop geopend, waar klanten ook online hun bestellingen kunnen plaatsen en onze producten kunnen kopen”.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

 

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-banner-abn-amro-3