Meer passanten in fysieke winkels

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Na vier jaar teruglopend aantal passanten in winkelstraten te constateren, met een diepte punt in 2013, is er dit jaar een stijging te zien. In de eerste 150 dagen van dit jaar werden er 1,7% meer passanten geteld ten opzichte van dezelfde periode vorige jaar door CityTraffic. Daarnaast werd er ook een verandering in het winkelgedrag waargenomen.Het lijkt alsof we het juk van de crisis ook in de winkelstraat hebben afgeschud”, aldus Huib Lubbers, directeur Retail Management Center.

 grafiek passanten dagen

Waar voorheen de zaterdag de drukste dag in winkelstraten was wordt dat nu meer de zondag, dit geldt ook voor online. Ook bezoekt men winkels eerder in het begin van de week dan op donderdag, vrijdag en zaterdag. De afgelopen jaren bezoekt men de winkel gemiddeld later, van 14:30 uur naar 15:00 uur en wordt de tijd efficiënter ingedeeld. Dit komt omdat men de producten eerst online bekijkt en vergelijkt voordat de winkel wordt bezocht. Deze online oriëntatie leidt tot een toenemende koopkans in de winkel. Bovendien hanteren veel retailers een prijsgarantie waardoor shoppers met smartphone eerder een aankoop doen. Een goede omzet wordt voor de meeste retailers nog steeds bepaald door drukte in winkelstraten.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.