New York Pizza zoekt ondernemende marketeers

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Allebei jong en overlopend van ambitie: Arljind Adili (26) en Rezwan Omar (23) runnen twee New York Pizza-vestigingen in Woerden en Zoetermeer en geven op jonge leeftijd al leiding aan tientallen personeelsleden. Zelfs een huwelijk of een fulltime rechtenstudie staan de New York Pizza-ambitie niet in de weg.

Arljind studeerde Business IT & Management aan de Hogeschool van Rotterdam. Het ondernemersbloed begon na tien jaar werken bij McDonalds steeds harder te stromen. “Ik wist al snel dat ik geen negen-tot-vijfbaan wilde. Dan moet je reflecteren op wat je wel wilt. Via een tussenstop bij Domino’s – waar het gevoel toch niet zo goed was als gehoopt – kwam Arljind bij New York Pizza terecht. Hier was de klik er wel meteen. Dat resulteerde in een eigen vestiging in het centrum van Woerden, op gemakkelijke afstand van zijn woonplaats Rotterdam. In het jaar dat Arljind zijn vestiging nu runt, is de omzet stabiel gebleven. Hij verwacht groei en wil graag een nieuwe vestiging. “Toen ik net begon, wilde ik binnen anderhalf jaar een tweede vestiging. Dat staat even on hold, want ik ga trouwen en wil tijd vrijmaken voor mijn familie. Eind 2017 wil ik wel beginnen met gesprekken over een tweede zaak.”

Ondernemende marketeers
Volgens oprichter en eigenaar Philippe Vorst moeten de New York Pizza-ondernemers steeds meer ‘ondernemende marketeers’ worden. Rezwan sluit naadloos aan bij dit profiel. Social media is voor Rezwan een van de pijlers van zijn onderneming. “Toen ik begon, had ik geen voorbeeld van een goede social mediastrategie, dus ik ben gaan experimenteren met onder andere Facebook. Als je het goed doet, kan je grote groepen mensen bereiken. Soms wel 40.000 mensen per post. Ik wil er op termijn naartoe dat mensen pizza via social media kunnen bestellen. Ze krijgen bij mij nu al binnen 3 minuten antwoord, dus ik zie er zeker kansen toe. Voordat ik openging, heb ik ook een wervingscampagne gedaan via Facebook.” “Dat is nu praktisch standaard”, vult Arljind aan. “Onze doelgroep maakt veelvuldig gebruik van dit medium, dus geen betere plek om te beginnen met werven.”

Motiveren en investeren in personeel
Vorst benadrukt dat New York Pizza steeds meer stuurt op het herkennen van talent op de werkvloer. “Daar bevindt zich immers de grootste pool voor toekomstige franchisenemers.” Rezwan ziet het motiveren van en investeren in zijn medewerkers als een van de mooiste onderdelen van zijn werk. “Het is prachtig als ze dingen ontdekken waarvan ze niet wisten dat ze die in zich hadden”, vertelt hij enthousiast. “Als ik iemand van zeventien zie die vreugde uitstraalt en duidelijk capaciteiten heeft, dan investeer ik graag in die persoon. Dat motiveert en creëert loyaliteit. Enthousiasme en passie kan niemand je aanleren, dat moet van binnenuit komen.”

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-banner-abn-amro-3