Nieuwe uitstraling en slogan Hema

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

De slogan ‘Echt Hema’ zal vanaf 16 september jl. niet meer te horen zijn in de winkels van Hema. De slogan zal vervangen worden door de slogan ‘Hema maakt gewoon bijzonder’. Deze slogan sluit aan bij de nieuwe levensfase die de huishoudketen ingaat. Meer aandacht voor gemaksvoeding, een nieuw assortiment cadeautjesartikelen en een andere presentatie, dat is wat de nieuwe levensfase inhoudt.

‘’Uit onderzoeken hoorden we terug dat we veel meer moeten vertellen waarom onze producten beter en bijzonder zijn. Dat gaan we nu meer doen’’ vertelde topman Ronald van Zetten maandagmorgen bij de presentatie van de vernieuwde winkels tegen RetailNews. De topman hoopt vanaf 2015 de eerste positieve effecten te kunnen zien van de reorganisatie.

In 2013 maakte de Hema een nettoverlies van 16,4 miljoen euro. Dit was voor Hema de reden om te gaan reorganiseren. Van Zetten vermoedt dat dat het verlies in 2013 voornamelijk te maken heeft met de economische crisis en de concurrentie via internet.

In plaats van schappen zal Hema meer gebruik gaan maken van tafels. Daarnaast zullen ze zich meer gaan richten op impulsaankopen zoals cadeautjes van enkele euro’s. De prijzen zullen daarvoor naar beneden worden gesteld. Tevens vinden ze het belangrijk dat winkelen bij de Hema als een belevenis wordt beschouwd door de klanten.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

  • geert

    Geen zwarte pieten meer bij hema dus ik koop daar nooit meer wat.

    Reply

    • Klaas

      Nou Geert, dat is wel erg zwart gedacht. Wat uw reactie eigenlijk had moeten zijn, is: Is dit de manier voor Hema om weer gezond te worden? Hema is een iconische Nederlandse merk en het zou doodzonde zijn als Hema niet meer zou bestaan. Ik hoop dat zij juist weer gezond worden! Piet of geen Piet, zwart of groen, ik blijf hier gewoon mijn boodschappen doen!

      Reply

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.