Nieuwe winkelconcepten Bruna

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Om beter aan te kunnen sluiten bij het veranderende klantgedrag heeft Bruna een aantal nieuwe winkelconcepten ontwikkeld. ‘’Binnen enkele maanden starten pilots in enkele eigen winkels,’’ laat een woordvoerder van de winkelketen weten aan RetailNews.

Bruna merkt dat de klanten tegenwoordig steeds meer een bredere beleving en service van een hoog niveau verwachten. De pilotwinkels zullen daarom binnen het nieuwe concept voornamelijk worden toegespitst op de locatie en de behoefte van een klant. ‘’Een klant verwacht van een Bruna op het station wat anders dan van een vestiging in een dorp,’’ aldus de woordvoerder. ‘’In bijvoorbeeld een winkel op het station wil een klant snel een keuze kunnen maken en snel kunnen afrekenen. Dat gaan we beter faciliteren.’’

Het nieuwe winkelconcept staat los van de rode cijfers waar Bruna op dit moment in verkeert. De woordvoerder geeft aan dat de resultaten nu nog worden gedrukt door recente investeringen, zoals het kassasysteem wat gemoderniseerd is en het voorzien van alle winkels van wifi. ‘’Voor 2015 verwachten we weer winst te maken.’’

Intern is de franchiseformule ook bezig met een wijziging van koers. Naar eigen zeggen kan de keten te weinig aandacht besteden aan de strategie. Daarom hebben ze ervoor gekozen alles wat geen core business is uit te besteden. Daarnaast wil Bruna enkel met één logistiek partner gaan samenwerken om haar winkels te bevoorraden. Op dit moment gebeurt dit soms door 24 logistieke dienstverleners. Als laatste onderzoekt Bruna of ze haar organisatie in vijf aparte bv’s kan onderbrengen om haar risico te spreiden. Concreet houdt dit in dat de holding, de 35 eigen winkels, de zeventien station winkels, de webwinkel en de ruim driehonderd franchisewinkels in een eigen bv terechtkomen.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.