Online verkoop mythes ontrafeld

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids


PricewaterhouseCoopers ontzenuwt een tiental mythes over online koopgedrag in de retail. Het rapport “Demystifying the online shopper” geeft een andere kijk op heersende conventies in de sector.
 
Meer dan 11.000 online consumenten uit elf landen, waaronder Nederland, werden bevraagd. Dit leidde tot een aantal opvallende conclusies. Zo blijkt social media geen onmiskenbaar retailkanaal te zijn. Social media is daarentegen erg belangrijk om een goed gevoel rondom een retailer of merk te creëren. Consumenten oriënteren zich steeds meer via het internet, maar kopen vervolgens in de winkel. Boeken, films en muziek vormen daarentegen een uitzondering en worden veelal wel online aangeschaft. Vaak geven consumenten de voorkeur om bij een multichannel retailer te winkelen. Steeds meer wordt er bij een beperkt aantal online shops gekocht. Slechts 5% van de consumenten heeft meer dan vijf favoriete webwinkels. Steeds meer consumenten kopen rechtstreeks bij fabrikanten. Hoewel Nederlanders dit minder doen vergeleken met het buitenland, kunnen we ook deze trend hier verwachten.
Lees hier het complete rapport.

dinsdag 12 februari 2013.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.