Rabobank thema update Doe-Het-Zelf

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids


De Rabobank heeft onlangs een thema update over de Doe-Het-Zelf branche gepubliceerd. Toenemende concurrentie, gebrek aan formuledifferentiatie en overcapaciteit in m² dreigen de sector in een neerwaartse spiraal te brengen. Het is dus tijd om nieuwe wegen in te slaan.

Ten eerste denkt de Rabobank dat juist bestaande retailers de markt verder moeten ontwikkelen. Enerzijds omdat als zij de markt niet ontwikkelen, dan zal iemand anders dat doen. Anderzijds omdat bestaande retailers een potentiële voorsprong hebben op pure online spelers en die voorsprong benut moet worden. Ten tweede moeten de formules verder ontwikkeld worden door meer op de service te focussen in plaats van de prijs. Ten derde moet er meer aandacht aan de backoffice besteed worden, niet alleen om kosten te besparen, maar ook om tijd vrij te maken die aan de winkel en de klanten kan worden besteed. Indien de retailers erin slagen om deze nieuwe wegen te implementeren, dan zal er een nieuwe marktevenwicht gaan ontstaan.

Klik hier voor het volledige artikel.

woensdag 1 mei 2013.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-banner-abn-amro-3