RDC zet in op kennisoverdracht met uitgevers

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

boeken

Retail Development Company (RDC), de overkoepelende retailorganisatie van de formules The Read ShopThe Read Shop Express en Plantage, heeft in samenwerking met VBK, WPG en LannooMeulenhoff de RDC Book Expert Days georganiseerd. Per regio werden een drietal avonden georganiseerd waar uitgevers en RDC ondernemers onderzochten in hoeverre ze elkaar verder kunnen helpen in het gezamenlijke doel de klant in de winkel zo goed mogelijk te bedienen en hiermee extra omzet te genereren. Dit initiatief was een test die door alle betrokken partijen goed bevallen is.

Allard van Schoneveld, Manager Commercie RDC vertelt over het initiatief: “We zitten met z’n allen in ‘uitdagende tijden’, de consument is voorzichtig met geld uitgeven. Maar er zijn zeker ook kansen, zoals het feit dat de kinderboekenmarkt licht groeit. Wij zijn er van overtuigd dat de consument nog steeds wil kopen en dat onze ondernemers daar een cruciale rol in kunnen spelen, voor zover ze dat niet al doen. Alleen de consument moet wél verleid worden.”

De verschillende avonden leidden tot gevarieerde presentaties, met veel interactie tussen de ondernemers en uitgever. Gezien het grote succes van de RDC Book Expert Days heeft RDC besloten dit initiatief in 2014 verder uit te bouwen.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

franchise-season-art-class