Subway presenteert ambitieuze doelstellingen

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Subway Amsterdam Akerpoort

Het afgelopen jaar heeft franchiseformule Subway zowel zijn omzet, winst, als klantenbezoek in Nederland flink zien toenemen. In Europa presteert de formule enkel in Duitsland beter dan in Nederland. Dit liet area development manager Justin Goes weten aan RetailNews.

Afgelopen jaar behaalde de formule 21 procent meer winst dan het jaar daar voor. De omzet van de bestaande vestigingen lieten daarbij een grote stijging zien. Daarnaast stelt Goes dat het klantbezoek met 9 procent toenam in de bestaande vestigingen. Exacte cijfers met betrekking tot de Nederlandse tak zijn niet bekend.

Het afgelopen jaar heeft Subway zo’n twintig nieuwe vestigingen in Nederland geopend, waarmee het totaal aantal vestigingen van de franchiseformule neerkomt op ruim 150 vestigingen. De retailer heeft de ambitie om volgend jaar de grens van tweehonderd vestigingen te doorbreken.

Daarnaast wil Subway ook nieuwe concepten op laten bloeien. ‘’Denk aan niet-traditionele locaties in buitenstedelijke gebieden, zoals shop-in-shopconcepten in tankstations en bouwmarkten. Verder hebben we nog een aantal locaties op het oog die we samen met Intergamma screenen,” aldus Goes.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.