Tasty Donuts & Coffee opent eerste franchise Flagship Store in Nederland

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Tasty Donuts & Coffee heeft een nieuwe conceptwinkel in Hoofddorp geopend. “Met dit concept laten we een glimpje van Tasty Donuts & Coffee’ toekomstvisie zien in Nederland. Naast het bestaand uitgebreid assortiment met een ruime keuze uit 30 verschillende donuts, worden nu ook vers belegde en huisgemaakte broodjes aangeboden. Naast dit alles mag je zelfs je eigen soft ice mixen”, aldus een woordvoerder van Tasty Donuts. Elke jaar worden er miljoenen donuts in Nederland verkocht. De formule is in gesprek met verschillende partners om op korte termijn nog 10 winkels in verschillende plaatsen te openen zoals in Hoofddorp.

In Hoofddorp is Tasty Donuts & Coffee bezig geweest met het creëren van op maat gemaakte conceptwinkels in heel Europa. Het merk zit inmiddels in verschillende Europese landen. In Nederland zijn er diverse samenwerkingen aangegaan het afgelopen jaar waaronder in de binnenstad van Amsterdam. Met de verschillende samenwerking worden de donuts elke dag vers en handbereid afgeleverd en deze zijn nu ook verkrijgbaar bij diverse Shells tankstationhouders o.a. langs de A1 (De Hackelaar – Muiden).

Hoofddorp is met zijn welverdiende progressieve reputatie misschien wel de perfecte plek om nieuwe dingen uit te proberen. Met de zitjes bij het raam, een lees/werk tafel in rustige hoek en een open ruimte die voor culturele evenementen in het hartje van Hoofddorp. Er wonen letterlijk duizenden mensen op loopafstand, dus zal de winkel ook op speelse wijze sociale media gebruiken om op relevante momenten met ze te communiceren. De filiaalhouder zal bijvoorbeeld via social media berichten sturen met de mededeling dat er net warme koekjes uit de oven komen.

Volgens master franchiser Arik zijn Nederlanders zeker rijp voor de donut. Arik spreekt van een hapje tussendoor dat goed aansluit op de Nederlandse eetcultuur. ‘Uit cijfers blijkt dat er op jaarbasis al miljoenen donuts worden verkocht vanuit supermarkten en bakkerijen. Nederlanders kennen het verschil nog niet in smaak tussen een ‘kwaliteits-donut’ en een ‘supermarkt-donut’. Het eten van een donut is een cult in andere landen. De donut-cult willen wij ook in Nederland positioneren. In Nederland eten we tussendoor ook oliebollen, stroopwafels en gevulde koeken, deze hebben meer kcal dan merendeel van de donuts, aldus Arik.

Eigenaar en franchise ondernemer Urs Schaub laat weten: “Wij zijn verheugd met David om op zo een prominente locatie onze eerste filiaal in Hoofddorp te openen. Bovendien vertrouwen wij erop dat onze vers geproduceerde Donuts alle liefhebbers zal overtuigen dat wij een speciaalzaak zijn. Tasty Donuts & Coffee is sinds 2014 bezig met internationale expansie. Het eerste filiaal buiten Duitsland werd geopend in Wenen in februari 2014, vandaag de dag zijn er 9 locaties in Oostenrijk. Een dergelijke snelle groei wordt ook gehoopt in Nederland. Op dit moment vinden nieuwe locatie besprekingen plaats, op zowel tankstations als drukke winkelgebieden.”

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

 

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-banner-abn-amro-3