The Read Shop rolt nieuwe winkelmodule uit

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Op maandag 8 september jl.  is een nieuwe vestiging van The Read Shop Express in ’t Harde geopend. De nieuwe vestiging is de eerste vestiging met het nieuwe winkelmodule van de franchiseformule. Door middel van de Instore Kiosk, een touchscreen scherm in de winkel, is de webshop in de winkel geplaatst en is hiermee het volledige boekenassortiment aanwezig. Het belangrijkste doel van de Instore Kiosk: afrekenen wat in de winkel ligt en verkopen wat er niet ligt. In de toekomst worden meerdere assortimenten aan de Instore Kiosk toegevoegd.

Bij de opening was ook Jos Boot, Algemeen directeur van Retail Development Company (RDC) aanwezig. RDC is het moederbedrijf van The Readshop Express en exploiteert ook de franchiseformules The Readshop en inkoopcombinatie Plantage InkoopPartners. In zijn toespraak lichtte Boot toe, hoe het winkelgedrag van de consument in hoog tempo is veranderd. “Consumenten maken op grote schaal gebruik van internet en nieuwe media. De moderne consument is mobiel, online en sociaal. De consument denkt echter niet in channels. Daarom hebben we deze oplossing in samenwerking met Valk Software ontwikkeld die inspeelt op de consument van nu.”

Ondernemer Henk Haklander gaf in zijn speech aan dat de nieuwe module een belangrijke aanvulling is op zijn winkel. “Het is een onontkoombaar proces dat internet integraal deel moet gaan uitmaken van de bedrijfsvoering. Met het TRS 2.0 wordt niet alleen de nieuwe mogelijkheden van interactief winkelen via de Instore Kiosk en de website, maar ook de aankleding van de winkel bedoeld. Cruciaal is daarbij dat we de klant bekend maken met de nieuwe service via het internet op de werkvloer. De klant moet thuis, als hij een boek wil bestellen, onmiddellijk denken aan The Read Shop. Dát is hun winkel.”

De ondernemer denkt dat de Instore Kiosk de verbinding legt tussen fysiek en digitaal winkelen. “Tot nu toe reageren klanten heel positief als we ze op de mogelijkheden wijzen en de Instore Kiosk laten zien. Ondanks de krimpende boekenmarkt denken we met de nieuwe uitstraling en het gevarieerde aanbod een beter resultaat te genereren.”

Dit jaar wordt het aantal vestigingen met de 2.0 module uitgebreid. “We vinden het belangrijk om door middel van deze uitgebreide testgroep eerst de kinderziektes uit deze nieuwe module te halen en verder te optimaliseren. In 2015 wordt de 2.0 module vervolgens aangeboden aan alle The Read Shop winkels,” aldus Allard van Schoneveld, Commercieel directeur van RDC.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

franchise-season-art-class