The Read Shop speelt in op de lokale markt

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

the-read-shop

Franchiseformule The Read Shop wil flexibel blijven inspelen op de lokale markt. Het bedrijf heeft tegenwoordig een ruim assortiment bestaande uit o.a. boeken, tijdschriften, dagbladen, stripalbums, cadeau- en kantoorartikelen. Het bedrijf met inmiddels al 155 franchisevestigingen analyseert elke mogelijk nieuwe locatie zorgvuldig, volledig volgens het ‘winkel-ontwikkelplan’.

Het bedrijf heeft drie verschillende varianten: de regular, express en XL variant.  “We zoeken altijd een passende samenwerkingsvorm tussen variant en ondernemer. De winkel moet passen bij het verzorgingsgebied”, licht manager vestigingsbeleid van holding RDC, Marc Pontier, toe tegenover Franchise+. “We willen de boekenspeciaalzaak een nieuwe plaats geven met andere producten en zo tot een toekomstbestendige exploitatie komen.”

Wanneer een locatie zich in een kleinere plaats bevind, zal er gekeken worden of de winkel gecombineerd kan worden met een speciaalzaak, drogisterij en/of supermarkt. Voor de XL variant geldt weer een heel andere aanpak. Omdat The Read Shop steeds vaker een lokale benadering toepast en gebruik maakt van mengvormen, willen vastgoedondernemers sneller met de franchiseformule in zee.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website